Interview Meedogenloos

Birdy's Books & Questions


Sharpe & Skaye





Beste lezers,

Vandaag 22 februari 2018 is de boekenlancering van "Meedogenloos" door Sharpe & Skaye. Ik ontving het vooruitleesexemplaar. En whoop, ik was daar erg blij mee. Het is een prachtig boek, maar al lezend werd ik erg  nieuwsgierig naar het voortraject. En de vragen borrelden al boven. Melissa Skaye was zo lief om de vragen te beantwoorden. Natuurlijk geen spoilers. Nieuwsgierig net als ik? Lees snel verder!

Ik vroeg Melissa Skaye een aantal nosy-questions:


1. Hoe komen jullie bij dit verhaal? 
Door samen te brainstormen nadat we al enkele karakters en gebeurtenissen op papier hadden staan. Op een gegeven moment leidt een verhaal je ergens naartoe en zo gebeurde dat ook met Meedogenloos. 

Wat is a la Skaye?
Ik mag graag emoties en gezichten in een verhaal zien. En behalve spanning en toch wel gruwelijke dingen, beschrijf ik ook graag gezellige momenten zoals samen koken, om maar iets te noemen. Dan maak ik gebruik van recepten die ik zelf erg graag kook. Leukste is dan dat mensen mij later een bericht sturen en vertellen te hebben genoten van dat recept in mijn thriller ;-) 

Wat is a la Sharpe?
Joris kan heel ruw een gebeurtenis neerzetten, maar hij kan ook heel diep in de psyche van een personage duiken. Ik heb diverse stukken ademloos gelezen omdat het heel diep ging. Verder kan hij ook heel lekker to the point zijn en heb ik zo nu en dan hardop achter mijn PC gelachen omdat het verhaal een bepaalde kant opging en ik dat niet had verwacht. Zo verraste hij mij regelmatig.

2. Hoe was jullie samenwerking?
Ja, top. Geen geruzie of gedoe.

Wat bracht jullie samen? Wij kennen elkaar al jaren door onze fantasyboeken bij dezelfde uitgeverij. We hebben samen op diverse beurzen en festivals gestaan en konden het altijd al goed vinden. Toen Joris eens opperde of ik ervoor voelde samen een thriller te schrijven, hoefde ik niet eens na te denken en zei meteen ja.

3. De lezer houdt het hele boek “hoop”. Ook de personages. Waarom dit bijzondere einde? 
Met een verhaal als dit kan er geen ander einde bestaan. Om geen spoilers weg te geven kan ik hier helaas niet dieper op in gaan.

4. Wat wil je achterlaten bij de lezers? Zit er een boodschap in? 
Het leven is niet altijd aardig. Mensen zijn niet altijd lief. Wat voor mij persoonlijk een boodschap is, is het knokken van de personages. Vechten voor wat je waard bent.

5. Komt er een 2e boek van Sharpe en Skaye? 
Zeg nooit ‘nooit’! 

6 Ik kan Sharpe zijn blauwdruk nog niet herkennen in dit boek. Wat is van Sharpe? 
Het personage Tim is een goede blauwdruk, als ik zo vrij mag zijn.

7. Wie maakte deze mooie cover? Hij past mooi bij Letterrijn. 
Ja, geweldig niet? Wij zijn er ook heel blij mee. Alle eer is voor Marijke van Leeuwen, de vrouw van Joris.

8. Voor welk publiek is dit boek geschreven? 
Voor de liefhebber van een zeer stevige en toch wel harde thriller.

Bedankt voor het invullen en groeten, Annette Overvoorde 

Jij bedankt voor de leuke vragen! Liefs, Melissa



Natuurlijk superleuk voor Birdy's Boeken, dit interview.
Binnenkort hoop ik ook de antwoorden van Sharpe te kunnen wegschrijven.
Maar gezien vandaag d-day is..hier al de antwoorden van Skaye.

Hartelijke groeten,

Annette Overvoorde
Birdy's Boeken
    

Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.

De Camino - Anya Niewierra - De recensie