DUO-interview: Meedogenloos, door Sharpe & Skaye

Birdy's Books & Questions



Sharpe & Skaye deel 2






Beste lezers,

Op 22 februari 2018 was de boeklancering van Meedogenloos, door Sharpe & Skaye. Melissa Skaye en J. Sharpe hebben de handen ineen geslagen en samen een mooie maar ook ruwe thriller geschreven. Het is een indrukwekkend verhaal over verdwenen meisjes en een knappe journalist die een ontdekking doet. Zeker niet zonder gevaar. Het boek is een echte aanrader.

Van Sharpe ontving ik nu ook de antwoorden op het mini-interview. Dus hierbij de antwoorden van beide auteurs, hoe leuk is dat? Helaas kon ik niet aanwezig zijn op de boekpresentatie, wat ik natuurlijk wel erg jammer vond. Want ik ben daar altijd graag bij.  

Afijn, let's go!

Hierbij de antwoorden, op de nosy-birdy-questions van Sharpe & Skaye! 


1. Hoe komen jullie bij dit verhaal?

Melissa: Door samen te brainstormen nadat we al enkele karakters en gebeurtenissen op papier hadden staan. Op een gegeven moment leidt een verhaal je ergens naartoe en zo gebeurde dat ook met Meedogenloos.

Joris: We hadden al een tijd het idee om samen te werken. Dit boek is ontstaan naar aanleiding van het stukje dat we jaren geleden al hadden geschreven en wat plotsessies door de telefoon en mail.

 Wat is a la Skaye?

Melissa: Ik mag graag emoties en gezichten in een verhaal zien. En behalve spanning en toch wel gruwelijke dingen, beschrijf ik ook graag gezellige momenten zoals samen koken, om maar iets te noemen. Dan maak ik gebruik van recepten die ik zelf erg graag kook. Leukste is dan dat mensen mij later een bericht sturen en vertellen te hebben genoten van dat recept in mijn thriller ;-)

Joris: We hebben juist geprobeerd om ervoor te zorgen dat je, als lezer, dat verschil dus niet kunt zien. Maar het personage India komt grotendeels bij Melissa vandaan. Het personage Tim meer van mij.

Wat is a la Sharpe?

Melissa: Joris kan heel ruw een gebeurtenis neerzetten, maar hij kan ook heel diep in de psyche van een personage duiken. Ik heb diverse stukken ademloos gelezen omdat het heel diep ging. Verder kan hij ook heel lekker to the point zijn en heb ik zo nu en dan hardop achter mijn PC gelachen omdat het verhaal een bepaalde kant opging en ik dat niet had verwacht. Zo verraste hij mij regelmatig.

2. Hoe was jullie samenwerking?

Melissa: Ja, top. Geen geruzie of gedoe.

Joris: Super. Voor herhaling vatbaar.

 2b. Wat bracht jullie samen?

Melissa: Wij kennen elkaar al jaren door onze fantasyboeken bij dezelfde uitgeverij. We hebben samen op diverse beurzen en festivals gestaan en konden het altijd al goed vinden. Toen Joris eens opperde of ik ervoor voelde samen een thriller te schrijven, hoefde ik niet eens na te denken en zei meteen ja.

Joris: Wij kennen elkaar al jaren, kwamen elkaar veel tegen op festivals tijdens signeersessies en later voegde Melissa zich ook nog eens samen bij de uitgeverij waar ik bij zat.

3. De lezer houdt het hele boek “hoop”. Ook de personages. Om geen spoilers weg te geven, maar toch te vragen: waarom dit bijzondere einde?

Melissa: Met een verhaal als dit kan er geen ander einde bestaan. Om geen spoilers weg te geven kan ik hier helaas niet dieper op in gaan.

Joris: We hebben het er uiteraard over gehad, maar besloten dat het niet anders kon. Het zou afbreuk aan het verhaal en de geloofwaardigheid zijn als we het anders zouden hebben laten eindigen.

4. Wat wil je achterlaten bij de lezers? Zit er een boodschap in?

Melissa: Het leven is niet altijd aardig. Mensen zijn niet altijd lief. Wat voor mij persoonlijk een boodschap is, is het knokken van de personages. Vechten voor wat je waard bent.

Joris: Zeker. Er gebeuren dingen die wij met z’n alle niet direct zien. Soms zijn we blind.

 5. Komt er een 2e boek van Sharpe en Skaye?

Melissa: Zeg nooit ‘nooit’!

Joris: Wellicht in de toekomst. Er staat nog niets op de planning, maar dat komt met name omdat we zelf heel druk zijn met onze eigen boeken.

6. Ik kan Sharpe zijn blauwdruk nog niet herkennen in dit boek. Wat is van Sharpe?

Melissa: Het personage Tim is een goede blauwdruk, als ik zo vrij mag zijn.

Joris: Dit boek is een samensmelting van twee schrijfstijlen. Het is niet 100% Sharpe en niet 100% Skaye. Er zijn genoeg zinnen die zowel Melissa als ik in onze eigen boeken heel anders hadden neergezet, maar we moesten een compromis sluiten wilden we samen tot 1 schrijfstijl komen.

7. Wie maakte deze mooie cover? Hij past mooi bij Letterrijn.

Melissa: Ja, geweldig niet? Wij zijn er ook heel blij mee. Alle eer is voor Marijke van Leeuwen, de vrouw van Joris.

Joris: Die eer gaat naar Marijke van Leeuwen.


8. Voor welk publiek is dit boek geschreven?

Melissa: Voor de liefhebber van een zeer stevige en toch wel harde thriller.

Joris: Volwassen thrillerlezers die wel wat gewent zijn. 😉


Bedankt voor het invullen en groeten, Annette Overvoorde

Melissa: Jij bedankt voor de leuke vragen! Liefs, Melissa



Natuurlijk superleuk voor Birdy's Boeken, dit allereerste interview op dit blog. En voor de lezers: ga snel dit boek lezen, want oh, oh, wat een pracht-exemplaar!


Hartelijke groeten,


Annette Overvoorde
Birdy's Boeken

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

De Camino - Anya Niewierra - De recensie

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.