Terugblik: L.S. Sterrenthriller Leesclub Live with Chris McGeorge

Op zondagmiddag 13 mei jl was er een geweldige groep met leesfans, wel 36 deelnemers om deel te mogen nemen een de live leesclub, georganiseerd door Uitgeverij L.S. Amsterdam.







 Tak TikToe, where do we go??.. Naar Amsterdam-Zuid! 


Beste lezers, 

Het was afgelopen zondag weer een spetterende Reading-Sunday. Maar dan live & met 36 anderen. En de auteur. Waf, wat leuk! Ja, ik was ook echt in mijn nopjes. Kijk je mee?

Over het boek Guess who/ Tik Tak

Eind mei komt het boek Tik Tak uit. Het is een spannend mysterie-verhaal. "One room. 5 suspects. Three hours to find the killer". Tik Tak is een mysterie-thriller die je vanaf de eerste bladzijde te pakken heeft. In het kort: Agatha Christie meest Chris McGeorge. Want het is de ultieme suspense.





Naar de locatie

Ongeveer half 1 vertrokken wij vanuit Pijnacker naar de metro, met bestemming Amsterdam-Zuid. De metro kwam op tijd. En het weer was nog best goed. Dat was op station Laan van NO-Indie dus wel anders. Er kwam een wind, en regen en de kou maakte het compleet. Beetje klappertandend stond ik erbij te kijken..naar het bord van de trein, die telkens 5 minuten meer vertraging had. Ik blijf dan altijd wel lachen, maar ondertussen. Een stem haalde mij uit mijn gepeins. We hadden 1 minuut om als een umpa-loempa naar het andere perron te gaan. Trapje op, trapje af, iedereen rende weg. Ik keek..en deed niks. Er kwam er nog wel 1. Afijn, toen ik dacht, laten we maar terug gaan..kwam daar een trein. En we gingen.



Het was een leuk reisje, want in Amsterdam-Zuid ben ik nog nooit geweest. De Zuidas..ken ik alleen van de tv-serie en over de Amstel, die ken ik ook niet. Dus was een erg leuk reisje.


Na de stop, letterlijk boven de Amstel, moesten we nog 7 minuten lopen. Ik pakte gelijk mijn fotocamera maar Marc gaf aan, dat we toch even moesten uitkijken, want we liepen toch wel door een onguur stukje. Ik zag mooie kiekjes, en vroeg mij af of Baantjer daar ook was geweest. (Moord onder de Amstelbrug?) Ok, ik dwaal af..ander verhaal.




De eerste helft 

Het team van uitgeverij LS Amsterdam bestond uit 3 dames, die het super hebben geregeld. Het begon met een plekje zoeken, helaas was het al aardig druk, dus er was nog een plekje achterin. Maar dat mocht de pret niet drukken. Met een heerlijk kopje koffie was het nare weer snel vergeten en kon de pret beginnen. De Engelse leesclub van Tik Tak.  Chris McGeorge bleek een aardig persoon en best een beetje zenuwachtig. Al gauw zat het tempo er goed in en kon iedereen alles ook goed volgen. Om de beurt mochten de lezers een vraag stellen, om de auteur aan de tand te voelen met kritische vragen over het boek.  

In het kort, zonder spoilers: 

*Chris haalde zijn inspiratie uit de boeken van Agatha Christie, en "Murder on the Orient Express" is zijn favoriet. Er is ook een soort parallel met de kamer waarin de mensen uit Tik Tak zijn opgesloten. In de trein, zitten de mensen ook bij elkaar ( the locked room) en kunnen negens heen.  
*De headline met Sheppard heeft hij bedacht, de rest kwam er achter aan. 
*Hij schrijft met zo'n enthousiasme, en hoe hij het voelt, zo moet de lezer het ook voelen. ( enjoy writing, enjoy reading) 
*De auteur wenst niet zo famous te worden als Sheppard, het mag een level lager zijn Maar wel lol in zijn werk.
*Voor zijn research heeft hij veel hotels bezocht, maar geen enkele escaperoom.
*Boeken van Erin Kelly zijn zijn favoriet (en die van mij ook..whoop!).
*De eigen gekozen titel voor Tik Tak was: Deadroom. Maar helaas moest dit gewijzigd worden. 
*Zijn 2e boek is al af, schreef hij in 3 maanden en volgt in februari 2019 in de UK. 




De tweede helft

In de 2e helft van de middag gingen we in 2 groepen uiteen. En mochten we naar een hotelkamer, op de 11e verdieping, waar allerlei vragenkaartjes waren neergelegd om aan de auteur te vragen. De vragen hadden betrekking op stukken uit het boek. Dit was leuke interactie. 





Na de vragen ging Chris McGeorge een stuk voorlezen uit de Engelse versie, Guess Who. En dat was echt heel leuk. Aandachtig luisterde iedereen..je kon een speld horen vallen. Hoorde er iemand een gek geluid, dan was dat mijn nieuwe fototoestel en ik proestte het uit. 




Omdat je dan toch best baldadig wordt, moesten Angelique Haker en moi toch zeker met de handboeien op de foto..de handboeien die uit het boek kwamen. Want de hoofdpersoon in Tik Tak wordt wakker en heeft dan handboeien om en ligt op een bed in een hotelkamer. Zo bizar!




Zullen we die maar snel weer af doen, Angelique? haha! Het was een gezellige groep lezers. Met allerlei vragen gingen ze Chris te lijf. Omdat niet alles nagespeeld hoeft te zijn ( opgesloten zijn in een hotelkamer..), gingen wij toch maar snel weer de kamer uit, hup de lift in. Om ons weer te melden bij het andere groepje.




Na de auteur bedankt te hebben kon er gesigneerd worden. Dus hup, in de rij. Maar het was supergezellig, dus dat ging best vlot. Een praatje hier en een babbeltje daar en je bent zo aan de beurt. Zo zag ik Sandra Raino, Miriam van Thrillers & More, Karin Hazendonk ( de auteur), Dini, en nog meer luitjes van facebook. Angelique Haker had ik nog niet eerder ontmoet en we hadden het reuze gezellig, met ons wijntje. En proostten op een leuke middag.



Geweldig leuk, met Chris McGeorge op de foto. Die mag best trots zijn op zo'n mooi boek. Het was een bijzondere ervaring. De dames van de uitgeverij L.S. Amsterdam deden ook erg hun best om het goed te regelen. De middag was geslaagd. 




Hey, Sandra Raino..kom even een Selfie. Altijd gezellig, even een praatje.




Aan alles komt een eind, ook aan een leuke middag. Nogmaals bedankt lieve  mensen van de uitgeverij en organisatie. Het was een leuke ervaring.
Met een gevulde goodiebag ging iedereen huiswaarts. Met mooie herinneringen & mooie boeken om snel te gaan lezen.

Superleuk en ik kijk alweer uit naar het volgende boekenfeestje.

Hartelijke groeten,

Annette overvoorde
Birdy's Boeken.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.

De Camino - Anya Niewierra - De recensie