Sarah Loudin Thomas- Wachten op een wonder

Recensie

Titel: Wachten op een wonder
Auteur: Sarah Loudin Thomas
Uitgeverij: Kok
Uitgave: maart 2017
Genre: Christelijke roman
gelezen voor Puur! Leesclub





***Het boek was een soort golf en ik liet mij hierin meevoeren.. naar open zee. Ik wilde elke beweging ervaren, gewoon lezen en  ervaren hoe het was in die tijd. ***




Sarah Loudin Thomas schreef 'Wachten op een wonder' als eerste deel van serie van drie. In elk deel staat iemand centraal die het vermogen lijkt te hebben om een van Jezus' wonderen te verrichten. In dit boek is dat de wonderbare spijziging.



{ "Het is een wonder,  zei Casewell"} 



1954, West Virginia. Perla Long is op zoek naar een rustige plek waar haar dochtertje Sadie veilig kan opgroeien. Samen strijken ze neer in het stadje Wise. Hun komst gaat vergezeld van een grote droogte. De inwoners gaan wanhopig op zoek naar een verklaring en al snel wordt Perla aangemerkt als de zondebok.


Casewell Phillips heeft geaccepteerd dat hij altijd alleen zal blijven. Totdat hij Perla ontmoet. Ze is alles wat hij in een vrouw zoekt, maar hij heeft al snel door dat ze iets te verbergen heeft. Als de droogte aanhoudt, zorgt Perla's gave (het bereiden van voldoende eten) voor verdeeldheid tussen de inwoners. 

Zo ontstaat er boosheid, teleurstelling en schaarste. Het is wel heel bijzonder dat dat gebeurt is na de komst van Perla. Zelfs de dominee heeft hier zo zijn ideeën over. En dat maakt het de gemeente niet makkelijk. Kan Perla de meningen weerstaan? Of krijgt de dominee zijn schaapjes achter zich, en moet er iemand vertrekken? Je leest het in Wachten op een wonder. 

{ "God's wegen zijn ondoorgrondelijk, zei Perla"} 


De elementen:
De cover ziet er vrolijk en kleurrijk uit. De titel Wachten op een wonder, maakt nieuwsgierig en geeft de hoop en verwachting op een mooi verhaal. Graag lees ik meer over dit wonder. De titel kan als volgt worden uitgelegd: Als eerste wacht Casewell op een wonder, dat hij een liefje mag tegenkomen, daarnaast wacht de gemeente op een wonder dat regen heet, en wacht daarnaast Perla op een wonder, dat ze geaccepteerd wordt, zonder voorbehouden.

Het verhaal is geschreven in de 3e persoon. Hoofdkarakter is Casewell een man van boven de 30 jaar, hardwerkend en zorgzaam voor zijn ouders. Daarnaast is Perla ook een bijzonder karakter, zij is een bijzondere vrouw. In meerdere opzichten. 

Het verhaal wordt helder en duidelijk uiteen gezet. En is een christelijke roman, wat inhoud dat kerk en bijbel regelmatig voorkomt en een belangrijk item is in het verhaal. Met name het oude testament wordt aangehaald.   

{ "En opeens opperde iemand.. dat het eten een wonder was "} 


Mijn mening over het boek:
De uitspraak “Wachten op een wonder” heeft voor mij een speciale betekenis. Daarom was ik erg nieuwsgierig, naar het boek dat is gelezen voor de leesclub van Puur!.

Het boek is heel bijzonder en met prettige hand geschreven. Casewell, al over de 30, woont in het streng gelovige stadje Wise. Het is een verhaal zoals ik ze niet vaak lees. Eenmaal in het verhaal word je meegesleept met de hoofdpersoon Casewell en wat hij allemaal meemaakt. Je krijgt als lezer een goed beeld van West Virginia in 1954 en de gemeente Wise, met hun strenge geloof en regels.

En wat vond ik daarvan, als christelijke lezer? Ik vond het heel mooi om het zo te mogen lezen. Het boek leest goed weg, de karakters worden goed omschreven en hebben voldoende diepgang voor het boek.

Het boek was een soort golf en ik liet mij hierin meevoeren.. naar open zee. Ik wilde elke beweging ervaren, gewoon lezen en ervaren hoe het was in die tijd. Het gaat er aardig streng aan toe zeker ook met nieuwe bewoners. En bijvoorbeeld bij een periode van droogte, krijgen de burgers en/ of situaties hier de schuld van. Er is veel te lezen over boosheid, schuld, het geloof, de kerk, boete en vergeving. En tenslotte: de liefde voor elkaar.  


Ik vond het prachtig en heb genoten met op sommige momenten zelfs kippenvel.


https://sarahloudinthomas.com/eventsspeaking/


De auteur:
De schrijfster Sarah Loudin Thomas is romanschrijver en fondsenwerver voor een stichting die zich ontfermt over mishandelde en verwaarloosde kinderen. Ze schrijft voor diverse tijdschriften.

Ze is opgegroeid op een boerderij in West Creek, West Virginia. Als 7e generatie van die boerderijfamilie. Haar eerste roman, Wachten op een wonder kwam in America in 2014 uit en is een serie van 3 delen.

Meer over de auteur: https://sarahloudinthomas.com/

Waardering:

Dit boek krijgt 4 sterren.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.

De Camino - Anya Niewierra - De recensie