Binnenkort: Alexandra Alink - Elfenstof in Drabbeldam

Binnenkort op mijn kids-blog:


Titel: Elfenstof in Drabbeldam
Auteur: Alexandra Alink
Uitgeverij: Book2B
Doelgroep: kids van 6-12 jaar
Pagina's: 159 bladzijden


Als ambassadeur van dit leuke kidsboek, via de facebookgroep Kinderboeken,
kondig ik het volgende aan: Elfenstof in Drabbeldam.






Beste Lezers,

Soms komen er boeken op je pad..prachtige boeken..met een heerlijke vlotte pen geschreven, en zo ja,  leuk..dat je daar helemaal vrolijk van wordt. Dit is zo'n boek: Elfenstof in Drabbeldam. Voor kids van 6 tot 12 jaar. Maar ook leuk om heerlijk uit voor te lezen. 

Ambassadeur's gezocht

Met auteur Alexandra Alink maakte ik kennis via Facebook. De facebook-groep "kinderboeken" zoekt regelmatig ambassadeurs voor boeken. En dit boek sprak mij aan. Na een babbeltje op messenger, stuurde ze haar boek toe. Alexandra Alink is erg hartelijk in haar berichtjes. En zo heb ik het begin van het boek ook ervaren. Ik ben er nog in bezig. Maar het elfje heeft mij al meegenomen..zo helemaal het boek in. Als ik zo op de cover kijk, wordt het ook wel genieten, want alle figuren in het boek hebben hele gekke/ leuke namen. 

Waar gaat het boek over?

Wat zou jij doen als er zomaar een elfje aan de deur staat te kloppen, of eigenlijk bij het raam staat..helemaal te bibberen van de kou? Ja, wat doe je dan? Dat dacht mogelijk Annemarie ook, toen ze het kleine elfje tegenkwam. Maar gezien de nood, en de natte kleertjes deed ze snel open en liet haar binnen. Er was nog snel een klein popje gevonden, voor een nieuwe setje kleertjes. Wat doet elfje Elferia nu toch in mijn kamer, dacht Annemarie?




Alexandra Alink




Auteur Alexandra Alink

De voor mij nog onbekende Berkelse auteur, stuurden mij het boek. En het flopte direct al in de brievenbus. Zij debuteerde met het kinderboek, dat geschikt is voor kids van 6-12 jaar en vol humor en spannende momenten zit. Alexandra Alink beschrijft de kidswereld met veel humor en kan zich goed inleven hierin. Al jarenlang vertelde en schreef ze verhalen voor kinderen*.

Qua schrijfstijl ziet Alexandra haar verhalen in de trant van Astrid Lindgren 
(haar favoriet), en Guus Kuijer. Inmiddels heeft ze deel 2 al bijna klaar, en heet Muzak in Drabbeldam. Daarna zal ze een YA-boek gaan publiceren wat nagenoeg al bijna af is.

Beste lezers, dat klinkt natuurlijk superleuk!
Hou dit blog dus maar goed in de gaten, voor meer leuke updates van dit boek.

Wens ik jullie een fijne boekenweekend toe!

groeten,
Annette Overvoorde
Birdy's Boeken.

* Bron van informatie:artikel van de heraut, ( http://www.herautonline.nl/?p=55893) + informatie van de auteur zelf. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.

De Camino - Anya Niewierra - De recensie